آموزشی

19 نکته مهم برای نصابان آیفون تصویری

19 نکته مهم برای نصابان آیفون تصویری

در این مقاله و مطلب میخواهیم نکاتی برای نصابان آیفون تصویری، برای داشتن یک  نصب خوب، خدمت عزیزان ارائه کنیم. این نکات حاصل چندین سال فعالیت و تجربه کاری در زمینه نصب و خدمات پس از فروش دربازکن تصویری میباشد. قسمتی از این نکات رو 10 سال پیش منتشر کردیم که هنوزم در سایتهای همکاران بصورت کپی قرار دارد و امروز در این مقاله اون نکات ویرایش و بروزرسانی میشود.

  1. استفاده از کابل فویلدار و شیلددار 0.6mm تمام مسی و ترجیحا دارای یک زوج اضافی نسبت به تعداد سیم مورد نیاز
  2. از کابل رسانی خطی یا پشت به پشت به مانیتورها خودداری کنید. مگر در تعداد واحد پایین آنهم به شرطی که کیفیت کابل مناسب باشد و از طرفی امکان تغییر سیستم وجود نداشته باشد. البته سالهاست که از طرف نظام مهندسی نیز پیمانکار برق ملزم میباشد تا در هنگام اجرای تاسیسات برق، کابل جداگانه ای برای هر واحد تعبیه نماید.
  3. رشته سیم های انتخابی از کابل برای انتقال سیم منفی و تصویر، از یک زوج باشند.
  4. از سیم شیلد کابل حتما استفاده گردد. هرجا که کابل قطع شده ( جعبه تقسیم، یا پشت مانیتور یا پنل و… )، سیم شیلد به سیم منفی وصل شود.
  5. در متراژ بالا برای انتقال خط تصویر دوربین پنل، ترجیحا از کابل کواکسیال استفاده و سیم تصویر به مغزی کابل کواکسیال و سیم منفی به شیلد کابل کواکسیال وصل شود.
  6. برای انتقال خط تصویر دوربین دوم از کابلی که خط تصویر پنل عبور کرده، استفاده نگردد و کابل جداگانه ای مورد استفاده قرار گیرد. به عبارتی در یک کابل آیفون فقط یک خط تصویر عبور داده شود. این شرط برای حالاتی است که از دوربین دوم یا سوم استفاده میشود. نکاتی برای نصابان آیفون تصویری
  7. از زوجهای اضافی کابل آیفون برای انتقال خط تلفن استفاده نگردد. نکاتی برای نصابان آیفون تصویری
  8. استفاده از کابلهای اضافی آیفون برای انتقال برق 220 ولت کاملا ممنوع بوده و به هیچ عنوان نباید از این نوع کابل برای برق رسانی 220 استفاده کرد. نکاتی برای نصابان آیفون تصویری
  9. تمام اتصالات و سرهمبندی های مربوط به کابل آیفون و سوکتها را لحیمکاری نموده و بجای نوارچسب از وارنیش یا روکش حرارتی استفاده گردد.
  10. ارتفاع دوربین پنل از کف تمام شده 160 الی 170 سانتیمتر باشد. مکانهای دارای پله استثنا بوده و بنا به موقعیت محل نصب میشوند.
  11. در تعیین محل نصب پنل، زاویه دید دوربین و حالت ضد نوری مدنظر قرار گیرد.
  12. منبع تغذیه درب بازکن در نزدیکترین محل ممکن به پنل و در جای سرپوشیده نصب شود.
  13. برای انتقال خروجی برق منبع تغذیه به پنل، ترجیحا از کابل جداگانه استفاده گردد، ( به خاطر زوج خروجی متناوب ) تا باعث ایجاد نویز بر روی سیمهای صدا و تصویر نگردد.
  14. برای نصب قفل، چنانچه پنل مورد استفاده دارای رله داخلی نبود حتما رله بکار برده و از خروجی AC منبع تغذیه و ولتاژ مناسب قفل استفاده گردد.
  15. برای وصل نمودن قفل درب بازکن، از سیم افشان استفاده کنید.
  16. در صورت وجود زنگ بیزری، چنانچه سیستم دربازکن تصویری دیجیتال باشد، مانیتور آیفون تصویری موقع نصب 30 سانتیمتر از زنگ بیزری فاصله داشته باشد.
  17. رعایت فاصله مناسب ( حدودا 30 الی 40 سانتیمتر) در هنگام نصب ماژول های جانبی مثل سوئیچر، دکودر، پخش کننده تصویر و… از منبع تغذیه. عدم رعایت این نکته، به علت وجود میدان مغناطیسی و تقویت آن در سیستم آیفون تصویری، بصورت نویز صدا و تصویر خود را نمایان خواهد کرد.
  18. از برق عمومی مجتمع، جهت برق رسانی 220 ولت به گوشیها در کنار کابل آیفون استفاده نگردد. در غیر اینصورت علاوه بر ایجاد نویز بر روی سیستم آیفون تصویری، در صورت هرگونه تغییر ولتاژ و یا دو فاز شدن، تمام گوشیها صدمه خواهد دید. نکاتی برای نصابان آیفون تصویری
  19. اتصال مانیتورها به برق 220 ولت، توسط ترمینال مربوطه صورت گیرد. برای نصب مانیتور حتما قوطی کلید در محل نصب جاگذاری شده باشد، تا سوکتهای مانیتور و سیمها براثر فشار آسیب نبینند.

نکته 20 از مقاله نکاتی برای نصابان آیفون تصویری رو، شما همکار عزیز واسمون کامنت کنید.

تنتون سالم، دلتون خوش و لبتون خندون

ارادتمند شما: محمد فدائی پور 1401/11/6

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *