آموزشی

کلید مخفی قفل دربازکن

شستی مجزا و کلید مخفی قفل دربازکن

در این مقاله به برخی از حوزه های کاربردی کلید مخفی قفل دربازکن و همچنین طریقه سیم کشی آن نسبت به ساختار سیم کشی قفل آیفونهای تصویری میپردازیم. فقط قبل از پرداختن به اصل مطلب یادآور میشیم که در استفاده از واژه کلید مخفی قفل دربازکن، قطعه بکار رفته شستی میباشد و ضمن اینکه لزوما همیشه این قطعه مخفی نیست.

حوزه های کاربردی شستی مجزای قفل دربازکن :

یکی از کاربردهای کلید مخفی قفل دربازکن در ساختمانها و مجتمع های مسکونی میباشد. در خیلی از ساختمانها قسمتهایی از درب ورودی ساختمان از شیشه میباشد که اگر نزدیکی محل نصب قفل و متعلقات قفل دربازکن نیز از شیشه باشد، با شکستن شیشه میتوان درب را باز نمود. در این نوع دربها روی قفل و متعلقات مربوطه میبایست ورق وآهن کشی شده و برای باز نمودن درب هنگام خروج از ساختمان از یک شستی الکتریکی استفاده گردد. محل نصب این شستی در محلی می باشد که هم موقع خروج در دسترس افراد داخل ساختمان باشد و هم در صورت شکستن شیشه از بیرون به این شستی دسترسی نباشد. مثلا پشت ستون و یا در اتاق نگهبانی نصب شود.

از دیگر کاربردهای کلید مخفی قفل دربازکن، استفاده آن در فروشگاههایی مثل جواهر فروشی ها میباشد. در این فروشگاهها معمولا از قفل برقی توکار استفاده شده و باز کردن درب از طریق شستی مخفی دربازکن صورت میگیرد. ضمن اینکه از شستی مجزای قفل دربازکن برای کنترل تردد در مکانها و نهادهای امنیتی نیز استفاده میگردد.

سیم کشی کلید مخفی قفل دربازکن

برای نصب شستی مجزای قفل دربازکن حتما میبایست ساختار سیم کشی قفل دربازکن صوتی یا تصویری مورد استفاده را بدانید و بعد از داشتن اطلاعات و آگاهی لازم نسبت به نصب شستی اقدام کنید. در پست و مقاله قبلی به انواع سیم کشی قفل دربازکن تصویری پرداختیم. که شامل سه نوع مختلف در فرمان برای بازکردن درب میشد، که تصاویر مربوطه را در ذیل قرار میدهیم.

سیم کشی قفل آیفون تصویری
سیم کشی قفل آیفون تصویری
سیم کشی قفل دربازکن تصویری

نقشه شماره 2 و 3 شبیه هم میباشد و فقط تفاوتشان در این است که در نقشه شماره 2 رله در بیرون از دستگاه پنل دربازکن تصویری قرار گرفته، ولی در نقشه شماره 3 رله توسط شرکت تولید کننده بر روی برد پنل دربازکن قرار گرفته است. و عملکرد و استفاده از پایه های رله دقیقا مشابه هم هستند.برای نصب کلید مخفی سیم کشی نقشه 1 را نیز میبایست با استفاده از یک رله مناسب به نقشه 2 تغییر دهید و سپس طبق تصویر زیر کلید مخفی قفل دربازکن را سیم کشی و نصب نمایید.

کلید مخفی قفل دربازکن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *